گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T Lite 5G – ظرفیت 128 گیگابایت – رم 6 گیگابایت

/5

توضیحات محصول

شیائومی مدل Mi 10T Lite 5G – ظرفیت 128 گیگابایت – رم 6 گیگابایت یکی از شگفت‌انگیزترین گوشی‌های کمپانی بزرگ شیائومی است که با رونمایی آن، همه افرادی که از طرفداران شیائومی هستند را شگفت‌زده کرده است.

این گوشی تحول بسیار بزرگی در تصویربرداری، قدرت پردازش منطقی، محاسباتی، گرافیکی و وظایف اینترنتی از قبیل بازی، سوشیال و بسیاری دیگر ایجاد کرده است.

در گوشی شیائومی نمایشگر تقریباً تمام قاب جلویی گوشی را پر کرده است.

این مشخصه در کنار فریم تهیه شده از آلومینیوم قرار گرفته است که ظاهر زیبایی را به آن بخشیده است.

نمایشگر این محصول، با استفاده از Corning Gorilla Glass 5 محافظت می‌شود تا گوشی در برابر خط‌وخش ایمن باشد.

حافظه‌هایی که در این گوشی به‌کار رفته است دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند.

128 گیگابایت برای حافظه‌داخلی و ۶ گیگابایت حافظه RAM می‌تواند همه‌کارهای همزمان سنگین شما را به‌راحتی انجام دهد.

این گوشی شیائومی دارای فناوری ارتباطی شبکه 5G یا نسل پنجم است که اتفاقی بسیار بزرگ و پرقدرت در بهبود سرعت دانلود و آپلود است.

این گوشی می‌تواند با کیفیت 8K تصویربرداری کند.

تومان

نقد و بررسی گوشی شیائومی Mi 10T Lite 5G

شیائومی Mi 10T Lite 5G

 

به فاصله 6 ماه از معرفی گوشی‌های پرچمدار Mi 10، کمپانی چینی شیائومی تصمیم گرفت تا همانند سنت سال گذشته، خانواده جدید گوشی‌های T را نیز معرفی کند که در این بین شاهد معرفی 3 محصول با نام‌های Mi 10T، Mi 10T Pro و Mi 10T Lite بودیم. از آنجایی که سال قبل خبری از نسخه Lite این محصولات نبود، اما این بار می‌توانستید به وضوح به شباهت زیاد نسخه Lite گوشی Mi 10T با نسخه عادی گوشی Mi 9T در بحث سخت افزار و امکانات باشید.

اما نکته جالب اینجاست که این گوشی شیائومی همانند 2 برادر بزرگتر خود به نمایشگری با اندازه 6.67 اینچ مجهز شده و تنها تفاوت‌ها در بحث ظاهری به محل قرار گرفتن حفره روی نمایشگر و میزان نرخ تازه سازی فریم‌ها بر می‌گردد. علاوه بر این، محل جای‌گیری دوربین اصلی روی بدنه دستگاه کاملا متفاوت از 2 نسخه دیگر بوده و به شدت به مدل Poco X3 شباهت پیدا کرده است.

سایر ویژگی‌ها مانند ظرفیت باتری، قابلیت فست شارژ و اسپیکر‌های استریو با سایر مدل‌های این خانواده مطابقت دارد.

 

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T Lite 5G - ظرفیت 128 گیگابایت - رم 6 گیگابایت

طراحی

گوشی شیائومی Mi 10T Lite در بحث طراحی ترکیب عجیبی از بدنه پشتی سری Poco و نمای جلویی گوشی‌های سامسونگ را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. چرا که در طراحی بدنه پشتی دستگاه از گوشی Poco X3 الهام گرفته شده و حفره روی نمایشگر به طراحی پنل Infinity-O سامسونگ شباهت دارد. با در دست گرفتن این گوشی حس یک محصول با کیفیت و پرمیوم به شما منتقل خواهد شد. چرا که اگر چه فریم گوشی از جنس پلاستیک است، اما پنل شیشه‌ای جلو و پشت گوشی از نوع گوریلا گلس 5 بوده و بدنه مات آن در دست گرفتن گوشی را ساده‌تر می‌کند. ماژول دوربین پشتی اندکی غیر طبیعی جلوه می‌کند. چهار دوربین به صورت مربع شکل درون یک برآمدگی دایره‌ای شکل قرار گرفته‌اند. این نوع طراحی باعث شده است تا در هنگام قرار دادن گوشی بر روی یک سطح صاف، گوشی ناخواسته تکان نخورد.

در نمای جلویی، حاشیه‌های کناری دستگاه کمتر به چشم می‌آیند. با این حال حتی حاشیه پایینی دستگاه نیز ضخیم به نظر نمی‌رسد و با این‌که حاشیه بالایی گوشی اندکی ضخیم‌تر طراحی شده است، به لطف گوشه‌هایی با اندک خمیدگی، این ضخامت زیاد به چشم نمی‌آید. آنچه شما را بیشتر شگفت زده می‌کند، اندازه حفره روی نمایشگر است. که قطعاً یکی از کوچک‌ترین مواردی است که روی صفحه نمایش های LCD دیده‌ایم. همانطور که انتظار می‌رفت، خبری از چراغ اعلانات LED نیست. در نهایت، سنسور مجاورت به اصطلاح فوق العاده به جای مدل معمولی بر روی این گوشی قرار گرفته شده است که انتظار می‌رود خاموش شدن نمایشگر در هنگام مکالمات دقیق‌تر و سریع‌تر رخ دهد.

در بحث منحنی بودن گوشی، پنل پشتی و قاب کناری نیز کمی خمیده طراحی شده و همین مورد باعث شده تا در دست گرفتن گوشی ساده‌تر باشد. با این‌که جنس شیشه‌ای نمایشگر حس لغزنده بودن را به دست کاربر منتقل می‌کند، اما همچنان در دست گرفتن این گوشی احساس امنیت را هم به همان اندازه منتقل می‌کند. با نگاه به فریم پایینی گوشی می‌توان جک 3.5 میلی‌متری صدا و در فریم بالایی سنسور مادون قرمز را پیدا کرد. دکمه پاور که به حسگر اثر انگشت مجهز شده است نیز در سمت راست دستگاه قرار گرفته است. در بالای این بخش نیز دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا با فاصله از دکمه پاور جای داده شده‌اند تا به راحتی و با یک دست بتوانید آن‌ها را فشار دهید. در طرف دیگر درگاه سیم‌کارت قرار گرفته است که برای قرار دادن یک سیم‌کارت در کنار یک حافظه microSD یا دو سیم‌کارت به صورت همزمان طراحی شده است و این در حالی است که دو مدل دیگر از گوشی‌های Mi 10T امکان نصب حافظه microSD را ندارند.

 

Mi 10T Lite 5G

صفحه نمایش

نمایشگر این گوشی از پنلی از جنس IPS LCD و با اندازه 6.67 اینچ ساخته شده است که رزولوشن 1080 در 2400 پیکس

لی آن و تراکم پیکسلی 395ppi برایش کافی به نظر می‌رسد. این پنل از نرخ تازه سازی 120 هرتز فریم‌ها پشتیبانی می‌کند که اکنون به یک استاندارد در گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و همچنین محتوای HDR10 از منابعی مانند یوتیوب و نتفلیکس را می‌توان بر روی این نمایشگر مشاهده نمود. در مورد روشنایی نمایشگر نمی‌توان انتظار زیادی از این گوشی داشت اما به هر حال حداکثر روشنایی نمایشگر عدد 476 نیت را در حالت اتوماتیک نشان می‌دهد و در زیر نور مستقیم خورشید این عدد به 596 نیت نیز می‌رسد. وجود 2 سنسور سنجش نور یکی بر روی نمایشگر و یکی بر روی بدنه پشتی دستگاه باعث شده است تا به هنگام در دست گرفتن گوشی و پشت به منبع نور، دستگاه به صورت خودکار میزان روشنایی نمایشگر را تنظیم نماید. قابلیت smart adaptive sync به پنل نمایشگر کمک می‌کنند تا نرخ تازه سازی در حین تماشای محتوا به صورت بهینه شده در حالت های 30، 48، 50، 60، 90 و 120 هرتز به نمایش در بیاید.

زمانی که صفحه‌نمایش گوشی لمس نشود، این میزان به 50 هرتز کاهش پیدا می‌کند که این حالت در منوهای گوشی و تصاویر ثابت نیز به چشم می‌خورد. با اینکه هیچ قابلیت MEMC در این نمایشگر وجود ندارد اما، همچنان ویدئو های 24 و 30 فریم بر ثانیه‌ای به صورت 48 و 60 هرتز نمایش داده می‌شوند. نرخ تازه سازی نمایشگر در بازی‌ها نیز فعال بوده و گوشی توانایی اجرای بازی‌ها به صورت 60، 90 و 120 هرتز را در صورتی که بازی از این نرخ تازه سازی پشتیبانی کند دارد.

 

می 10تی لایت

امنیت

شیائومی برای تامین امنیت تلفن همراه جدیدش از سنسورهای بیومتریک استفاده کرده است که به واسطه حسگر اثر انگشت و قابلیت تشخیص چهره، می‌توان برای بازگشایی قفل صفحه نمایش و محدود کردن دسترسی به برنامه‌ها از آن‌ها استفاده کرد.

دوربین

در گوشی شیائومی Mi 10T Lite، شاهد استفاده از سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی هستیم که گشودگی دریچه دیافراگم آن f/1.9 را نشان می‌دهد و خود سنسور با اندازه 1/1.73 اینچ و پیکسل‌هایی به اندازه 0.8 میکرومتر تقریبا سنسور بزرگی است. از آنجایی از تکنیک ترکیب پیکسل‌ها یا همان Quad-Bayer در این سنسور استفاده شده است، نتیجه ثبت تصاویر با رزولوشن 16 مگاپیکسلی است. سه سنسور دیگر به ترتیب شامل یک سنسور زاویه عریض 8 مگاپیکسلی با پوشش 120 درجه‌ای زوایا، سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی می‌شود.

تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی رنگ‌های خوبی داشته و میزان جزئیات در آن‌ها مناسب است اما روشنایی این تصاویر چندان چنگی به دل نمی‌زند. الگوریتم HDR کار خودش را در ثبت سایه‌ها و نقاط پررنگ در کنار کاهش میزان نویز به شکل خوبی انجام می‌دهد. از آنجایی که خبری از دوربین تله‌فوتو در این محصول نیست، گوشی تصاویر سنسور اصلی را به شکل دو برابری کراپ و بزرگنمایی می‌کند. با این‌که تصاویر چندان شفاف نیستند اما برای به اشتراک گذاری در شبکه‌ های اجتماعی و تماشا در نمایشگر گوشی مناسب خواهند بود.

درست همانند حالت بزرگنمایی، تصاویر ثبت شده توسط دوربین زاویه عریض تمایل به رنگ‌های گرم دارند. همچنین مشکلاتی در حالت HDR دیده می‌شود که باعث می‌شود تصویر ساختمان‌های سفید اندکی رنگ و رو رفته به‌نظر برسد. روشنایی و جزئیات تصاویر با این سنسور چندان خوب نیست و نویز آن‌ها کاملا مشخص است. ثبت تصاویر شفاف به دلیل عدم وجود فوکوس خودکار توسط سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی کار را اندکی سخت می‌کند. با این حال تصاویر ثبت شده به اندازه کافی روشن بوده و رنگ آنها نیز غنی است. جزئیات ثبت شده هم با توجه به رزولوشن سنسور در همان حد و اندازه ظاهر می‌شود. وقتی که صحبت از عکاسی در شب می‌شود، نمی‌توان انتظار ثبت تصاویر استثنایی را از این سنسور داشت که البته با توجه به بازه قیمتی، این مورد از قبل کاملا مشخص است. با توجه به الگوریتم نویز زدایی هوش مصنوعی، برای کاهش نویز جزئیات تصاویر از دست می‌روند اما تصاویر همچنان شفاف باقی خواهند ماند. بر خلاف عکاسی در روز، سنسور گوشی در شب هنگام اغلب می‌تواند دمای رنگ را به درستی ثبت کند. یک دوربین 16 مگاپیکسلی وظیفه ثبت تصاویر سلفی را در این گوشی بر عهده دارد که کارایی آن کافی به نظر می‌رسد.

تصاویری که با این دوربین گرفته می‌شوند جزئیات کافی داشته و اغلب شفاف هستند. چهره کاربر همیشه به خوبی نور رسانی شده و رنگ پوست نیز طبیعی ثبت می‌شود. به صورت کلی رنگ‌ها غنی ثبت می‌شوند اما نویز مشکل اصلی در این بخش است که حتی در صورتی که نور محیط اندکی کم باشد هم، خودش را نشان می‌دهد. در صورتی که پس‌زمینه تصاویر پیچیده نباشد، حالت پرتره می‌تواند به خوبی سوژه را از پس‌زمینه جدا کند اما به هر حال گوشه های تصویر همیشه از دست می‌روند. گوشی توانایی فیلمبرداری به صورت 4K و 30 فریم برثانیه را بدون حالت لرزشگیر EIS دارد و اگر بخواهید این لزرشگیر فعال شود، ناچارید تا به سراغ حالت فیلمبرداری 1080p به صورت 30 و 60 فریم بروید. از آنجایی که سنسور زاویه عریض توانایی ضبط ویدئو‌های 4K را ندارد، تنها فیلمبرداری به صورت 1080p در این بخش در دسترس است و نتیجه چندان تحسین برانگیز نیست.

 

گوشی Mi 10T Lite

باتری

با این‌که باتری به کار رفته در این گوشی ظرفیتی 4820 میلی‌آمپری داشته و دقیقا 5 هزار میلی‌آمپر نیست، اما در بررسی‌های ما مشخص شد که توانایی آن از سایر گوشی‌ها با چنین ظرفیتی بیشتر است. در گوشی‌های مجهز به پنل LCD، معمولا مدت ماندگاری شارژ باتری در حالت وبگردی به شکل قابل توجهی بیشتر از حالت تماشای ویدئو است. شاید این نتیجه در عمل چندان به چشم نیاید اما در تست‌های مکالمه و حالت آماده به کار، خانواده گوشی‌های Mi 10T نتیجه خوبی را از خود به جای می‌گذارند و این گوشی نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور کلی گوشی در حالت مکالمه می‌تواند با یک بار شارژ تا 34 ساعت و 33 دقیقه دوام بیاورد و این رقم برای وبگردی و تماشای ویدئو به ترتیب به 19 ساعت و 13 ساعت می‌رسد. شارژر 33 واتی درون جعبه این گوشی قادر است تا در عرض 30 دقیقه گوشی را به میزان 60 درصد شارژر نماید و کل فرایند شارژ کردن کامل گوشی فقط 58 دقیقه به طول می‌انجامد.

 

گوشی Mi 10T لایت

اسپیکر

شیائومی برای این گوشی از یک جفت اسپیکر استریو استفاده کرده است که اسپیکر اصلی در بخش پایینی دستگاه و اسپیکر جانبی در قسمت بالایی بدنه قرار گرفته است. کیفیت نهایی اسپیکر‌ها چندان استثنایی نیست، اما بلندی صدا کافی‌ست. البته افزایش صدا تا انتها باعث ایجاد اعوجاج در صدا می‌شود. ما در تست‌هایمان متوجه شدیم که اسپیکر دوم به اندازه اسپیکر اصلی صدایش بلند نیست. هر چند که صدای مکالمه خوب بوده و می‌توانید از تماشای فیلم‌ها بدون نیاز به هدفون لذت ببرید.

سخت افزار

گوشی Mi 10T Lite را می‌توان اولین محصول بازار به حساب آورد که از چیپ‌ست جدید اسنپدراگون 750G 5G استفاده می‌کند. این چیپ‌ست با لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده است و در ساخت آن از 2 هسته Kyro 750 Gold با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Kyro 570 Silver با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز استفاده شده است. چیپ گرافیکی از نوع Adreno 619 است که انتظار می‌رود نسبت به مدل قبلی 10 درصد افزایش کارایی داشته باشد. کلمه G در انتهای نام این چیپ‌ست به معنی بهینه سازی آن برای قابلیت گیمینگ و بهره‌وری از نسل پنجم موتور هوش مصنوعی و Snapdragon Elite Gaming است. شیائومی تصمیم گرفته تا از 6 گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4x در کنار 64 گیگابایت حافظه داخلی در این محصول استفاده کند که البته پیکربندی 128 گیگابایتی نیز برای خرید در دسترس است. مدل 64 گیگابایتی از سیستم حافظه UFS2.1 و مدل 128 گیگابتی از سیستم حافظه UFS2.2 بهره می‌برد.

 

اسنپدراگون 750G

نرم افزار، سیستم عامل و رابط کاربری

به صورت پیش‌فرض، این دستگاه به سیستم عامل اندروید 10 در کنار رابط کاربری اختصاصی MIUI 12 مجهز شده است. در وصف MIUI 12 باید گفت که رابط کاربری به طور کلی تغییر کرده و شاید بخش اعلانات بزرگ‌ترین تغییر را به خود دیده باشد. اگر انگشتتان را از سمت راست نمایشگر به پایین بکشید، با تنظیمات سریع به نام Control Center شبیه به سیستم عامل iOS روبه‌رو خواهید شد و با کشیدن انگشت از سمت چپ به پایین، اعلانات برنامه‌‌ها را می‌توان مشاهده کرد. اکنون منوی تنظیمات باتری به‌ کلی دگرگون شده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است. حالت Ultra battery saver تمامی ارتباطات گوشی از جمله 5G را غیرفعال می‌کند و تنها تماس صوتی و اتصال به وای‌فای در این حالت در دسترس خواهد بود. همچنین حالت Game Turbo به شما امکان کنترل بر روی چندین بازی را می‌دهد و وظیفه‌اش افزایش کارایی گوشی در بازی‌ها می‌باشد. شما با این قابلیت می‌توانید میزان حساسیت لمس و تکرار لمس روی نمایشگر را مشخص کنید که این قابلیت می‌تواند در چندین بازی مختلف کارایی داشته باشد. به طور کلی و با توجه به 120 هرتز بودن نمایشگر، رابط کاربری نرم و روان بوده و انمیشن‌های جدید باعث شده تا تجربه کار با این گوشی دلنشین، ساده و سرگرم کننده باشد.

 

MIUI 12

ارتباطات و مخابرات

از نظر ارتباطات با محصولی روبه‌رو هستیم که تمامی قابلیت‌های روزمره مانند وای‌فای، بلوتوث 5.2، NFC، رادیو FM، سنسور مادون قرمز، GPS و … را داراست و مودم X52 آن قادر است تا سرعت دانلودی 3.7 گیگابایت بر ثانیه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد و از موج‌های Sub-6 نیز پشتیبانی کند.

بازده عملکرد

به لطف چیپ گرافیکی قوی‌تر، پردازنده اسنپدراگون 750G در پردازش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای حتی بهتر از اسنپدراگون 765G ظاهر می‌شود و این پردازنده قادر است اکثر بازی‌های روز را حتی بیشتر از 60 فریم بر ثانیه فریم‌دهی کند.

 

شیائومی Mi 10T لایت 5G

 

جمع بندی

با این‌که محصولاتی مشابه مجهز به پنل OLED در بازار یافت می‌شوند، اما Mi 10T Lite 5G گوشی خوبی است که قابلیت‌هایی مانند اسپیکر استریو و موتور ویبره haptic feedback را در خود جای داده است. نمایشگر IPS آن از باکیفیت‌ترین نمونه‌های بازار است که از فناوری HDR10 و رفرش ریت 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. شارژ دهی باتری و سرعت شارژ آن خوب بوده و پردازنده قدرتمندی در اختیار دارد. بی‌شک قیمت‌گذاری مناسب شیائومی باعث فروش خوب گوشی خواهد شد.

 

موبایل شیائومی Mi 10T Lite 5G

چرا گوشی شیائومی Mi 10T Lite 5G را بخریم؟

مزایا:

  • کیفیت ساخت خوب
  • نمایشگر قدرتمند IPS LCD با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز
  • باتری قدرتمند با سرعت شارژ بالا

معایب:

  • ثبت تصاویر معمولی و با جزئیات کم به رغم 64 مگاپیکسلی بودن دوربین
  • نبود ویژگی MEMC
  • عدم وجود لرزشگیر OIS
حافظه داخلی

128 گیگابایت

شبکه ارتباطی

تکنولوژی 5G

حافظه RAM

دوربین اصلی

دارای دوربین 4 گانه ( 64 + 8 + 2 + 2 مگاپیکسل )

مشخصات باتری

با ظرفیت 5000 میلی آمپری ساعت

پردازنده اصلی - CPU

Snapdragon 750G 5G

رزولوشن صفحه نمایش

16 میلیون رنگ، 2400×1080 پیکسل

اندازه صفحه نمایش

6.67 اینچ

0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 10T Lite 5G – ظرفیت 128 گیگابایت – رم 6 گیگابایت”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.

Samsung Galaxy A34 5G 128/8GB
1.000.000 تومان
TSCO TS 2085 Wireless Speaker
تماس بگیرید
Tsco Box ECO 16GB And 2GB RAM
تماس بگیرید