گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A42 5G SM-A426B/DS

/5

توضیحات محصول

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A42 5G SM-A426B/DS

گوشی موبایل Galaxy A42 با رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128گیگابایت روانه بازار شده است. این گوشی سامسونگ از فناوری ارتباطی 5G هم برخوردار است؛ بنابراین، می‌توانید حساب ویژه‌ای روی سرعت انتقال اطلاعات در این گوشی باز کنید. این محصول دارای صفحه‌نمایش سوپر آمولد است و ظاهر زیبایی دارد. سامسونگ تلاش کرده است حاشیه را در این تولید جدید خود تا حد امکان کم کند. این گوشی قاب پشتی از جنس پلاستیک دارد و قاب جلویی آن را شیشه پوشانده که البته جلوه‌ی زیبایی به گوشی داده است.

این محصول سامسونگ با نسخه 10 از سیستم‌عامل اندروید روانه بازار شده است تا از هر نظر گوشی مدرن به‌حساب بیاید. صفحه‌نمایش استفاده‌شده در این گوشی 6.6 اینچی است که با استفاده از فناوری Super AMOLED و پنل OLED تصاویر شفاف و زنده‌ای را به نمایش می‌گذارد. این صفحه‌نمایش در هر اینچ 266پیکسل را نشان می‌دهد. تراشه‌ی این محصول، Snapdragon 750 5G از تراشه‌های 8 نانومتری سامسونگ است که به همراه  6 گیگابایت رم عرضه می‌شود. تراشه‌ی گرافیکی Adreno 619 هم برای پخش ویدئو و بازی مناسب است.

این نسخه از گوشی با حافظه 128گیگابایتی عرضه شده است و با استفاده از یک کارت حافظه‌ی جانبی قادر خواهید بود حافظه داخلی را باز هم افزایش دهید. دوربین اصلی A42 سنسور 48مگاپیکسلی دارد و از نوع عریض (Wide) است. یک سنسور 8مگاپیکسلی و دو سنسور 5 دیگر هم در کنار این دوربین اصلی مجموعه دوربین‌های قاب پشتی A42 را تشکیل داده‌اند. دوربین سلفی 20مگاپیکسلی هم در قاب جلویی این گوشی به کار گرفته شده است.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی، پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 15 واتی، درگاه USB Type-C و حسگر اثرانگشت در زیر قاب اصلی هم از دیگر ویژگی‌های این تازه‌وارد است. سامسونگ در ساخت این گوشی از جدیدترین فناوری‌های ساخت گوشی استفاده کرده است تا میان‌رده‌ای با باند ارتباطی مدرن و عمر طولانی باتری روانه بازار کند.

تومان

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A42 5G SM-A426B/DS

گلکسی ای 42  از جمله میان رده‌های خوب سامسونگ سری A است که فروشگاه اینترنتی رشت موبایل در ادامه به بررسی برخی از اطلاعات مرتبط با این گوشی می‌پردازد. گوشی سامسونگ گلکسی ای 42 نسخه بعدی گوشی گلکسی A41 محسوب می‌شود که این شرکت در تاریخ 18 مارس 2020 روانه بازار کرده است.

2020 برای سامسونگ سال 5G بوده و این شرکت تاکنون توانسته با موفقیت این تکنولوژی را در گوشی‌های میان‌رده خود نیز گسترش دهد. تا قبل از عرضه این گوشی عنوان ارزان‌ترین گوشی 5G سامسونگ متعلق به گوشی گلکسی ای 51 بود، اما با عرضه گوشی گلکسی A42 بدون شک این عنوان از این گوشی گرفته خواهد شد و فراموش نکنید که گوشی سامسونگ گلکسی  ای 42 اولین مدل 5G سری ای است که به صورت جهانی عرضه شده است.

 

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G

طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A42

سامسونگ با معرفی گوشی گلکسی ای 42 قصد داشته تا از طراحی مدل‌هایی مثل A51 و A71 فاصله بگیرید و کمی نوآوری به خرج دهند هرچند که جز پنل پشتی تفاوتی بین دیگر مدل‌های 2020 سری ای با A42 وجود ندارد به صورت که پنل پشتی از 4 تناژ مختلف رنگی تشکیل شده و از بالا به پایین از تیره به روشن تغییر می‌کند. این گوشی نیز مانند سایر مدل‌های سری A ساختار پلاستیکی دارد و به جلوه شیشه‌ای مزین شده است،

از طرفی اگر گوشی ای 42 را مقابل نور قرار دهید، رنگینی کمانی از نور چشمان شما را نواز خواهد داد. ماژول دوربین این مدل نیز مربعی شکل است و بازهم نسبت به دیگر گوشی‌های سری ای  متمایز است. اگر بخواهیم مقایسه‌ای ارائه دهیم، باید گفت که سامسونگ از مواد پلاستیکی با کیفیت‌تری در ای 71 و ای 51 استفاده کرده است.

این گوشی ابعادی برابر با 8.6 × 75.9 × 164.4 میلی‌متر دارد و وزن آن 193 گرم است در نتیجه انتظار یک گوشی فوق‌العاده سبک و خوش دست را داشته باشید، از طرفی گوشی‌های منحنی آن نیز به ارگونومی بودن آن کمک زیادی می‌کند و باعث می‌شود در دست حس خوبی به کاربر منتقل شود. اگر نگاهی به دورتادور این گوشی بیندازید، در سمت راست با راکر کنترل صدا و دکمه پاور روبه‌رو می‌شوید، درگاه سیم کار هم در سمت مخالف واقع شده است.

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G19kala

 

قسمت بالایی گوشی تنها میکروفون ثانویه وجود دارد و در قسمت پایینی به ترتیب پنجره اسپیکر، میکروفون، پورت شارژ Type-C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون قرار گرفته‌اند.

 

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G

 

 

و در آخر ممکن است بپرسید آیا گلکسی ای 42 ضد آب است؟ در پاسخ به این سوال مهم باید بدانید که این گوشی ضدآب نیست و بایستی در نگهداری از آن محتاط باشید.

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A42

کیفیت نمایشگرهای سامسونگ همیشه زبان زد خاص و عام بود و دلیل این موضوع آن است که سامسونگ ترجیح می‌دهد به جای IPS LCD تا جای ممکن به سراغ پنل‌های آمولد برود و برای نمایشگر ای 42 نیز از یک پنل Super AMOLED استفاده کرده است. این نمایشگر  84.3 درصد از پنل جلویی را پوشانده و رزولوشن 1600 × 720 ارائه می‌دهند و تراکم پیکسلی 266 دارد و نسبت به هم رده‌های خود، وضوح تصویر پایین‌تری دارد، اما رنگ‌ها را به زیبایی هرچه تمام‌تر به نمایش می‌گذارد.

 

 

بررسی گوشی سامسونگ Galaxy A42 5G

 

سنسور اثر انگشت این مدل زیر نمایشگر قرار دارد و اگر از گلس و یا همان محافظ صفحه استفاده نکنید، سرعت بالایی برای باز کردن قفل نمایشگر در اختیارتان می‌گذارد و به سرعت فقل را باز می‌کند.

 

موبایل رشت

سخت ‌افزار گوشی سامسونگ گلکسی A42

و اما مورد بعدی که در رابطه با یک گوشی موبایل مهم محسوب می‌شود عملکرد سخت افزاری یک مدل گوشی است. گوشی گلکسی ای 41 از تراشه Helio P65 شرکت مدیاتک بهره برده؛ اما  گوشی Galaxy A42 به تراشه دیگری مجهز  شده است تا قدرت سخت افزاری بهتری را نسبت به نسخه قبلی خود ارائه دهد. پردازنده‌ای که در A42 مورد استفاده قرار گرفته تراشه Snapdragon 750 5G است که با 4 گیگابایت رم همراه شده و از نظر حافظه داخلی نیز یک نسخه 128 گیگابایتی از آن ساخته شده است.  البته نسخه‌هایی با میزان حافظه رم 6 و یا 8 گیگابایت هم از این مدل موجود است.

این تراشه علاوه‌بر اینکه از اینترنت 5G پشتیبانی می‌کند، در حال حاضر قوی‌ترین مدل سری ای در سال 2020 هم محسوب می‌شود و حتی از گوشی محبوب گلکسی A71 نیز قدرتمند‌تر است. به طور کلی پردازنده گلکسی ای 42 نقطه قوت آن بشمار می‌رود و قدرت زیادی را در اختیار این گوشی قرار می‌دهد به طوریکه هم پیمایش در طول رابط کاربری بسیار روان است، هم در اجرای سریع برنامه عالی عمل می‌کند و هم یک مدل بی‌نظیر برای اجرای بازی‌های سنگین و گرافیکیست. فراموش نکنید که خرید گوشی گلکسی ای 42 با نگاهی به آینده نزدیک که ممکن است اینترنت 5G در دسترس قرار بگیرد، یک انتخاب هوشمندانه است.

نرم افزار گوشی سامسونگ گلکسی A42

پکیج نرم افزاری Galaxy A42  از سیستم عامل اندروید 10 و رابط کاربری One UI 2.5 تشکیل شده است. به جرات می‌توان گفت که سامسونگ یکی از بهترین محیط‌های نرم افزاری را دارد و One UI آن از جمله رابط های کاربریست که مورد استقبال زیادی قرارگرفته است زیرا در این محیط نرم افزاری مهندسی شده خبری از باگ های متداول دیگر رابط های کاربری نیست و امکان سفارشی سازی ‌های متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا محیط نرم افزاری گوشی را مطابق با خواست و سلیقه خود تنظیم کنید.

دوربین سامسونگ گلکسی A42

با اینکه از نظر قدرت می‌توان جایگاه بهترین مدل سری ای در سال 2020 را به گلکسی ای 42 داد، اما از نظر دوربین هنوز هم ای 71 یک پله بالاتر است، A42 درست مانند اکثر میان‌رده‌ها از چیدمان 4تایی دوربین پیروی کرده و لنزهای استفاده شده در آن به شرح زیر است:

 

  • لنز اصلی(واید): 48 مگاپیکسل ، f /1.8
  • لنز اولتراواید: 8 مگاپیکسل ، f /2.2
  • لنز ماکرو: 5 مگاپیکسل ، f / 2.2
  • سنسور تشخیص عمق: 5 مگاپیکسل ، f / 2.2
  • دوربین سلفی:  20 مگاپیکسل ، f / 2.2

 

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A42 5G SM-A426B/DS

 

از جمله قابلیت‌های دوربین گلکسی َA42 می‌توان به پشتیبانی از HDR، پانوراما، فیلم‌بردای با وضوح 4k و بکارگیری فلش LED اشاره کرد، تنوع خوب لنزهای این مدل عکاسی با موبایل را لذت بخش‌تر می‌کند و به شما اجازه می‌دهد علاوه‌بر عکس‌های عادی، تصاویر فوق عریض، ماکرو و پرتره نیز بگیرید.

باتری سامسونگ گلکسی A42

از نظر باتری خوب است بدانید که سامسونگ گلکسی A42 از یک باتری 5000 میلی‌آمپری برخوردارست. این باتری به اندازه‌ای است که پاسخگوی نیاز نمایشگر 6.6 اینچی از نوع Super AMOLED این گوشی میان رده باشد.  ایرادی که به باتری این گوشی وارد است، نسخه فست شارژ آنست که تنها که تنها 15 وات است و این یعنی شما برای شارژ 0 تا 100 آن به بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارید، ولی فراموش نکنید که باتری 5000 در حالت عادی تا 2 روز و اگر کاربر پرمصرف باشید تا 24 ساعت از باتری نگهداری می‌کند.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی A42

اگر در مورد قیمت گوشی سامسونگ گلکسی ای 42 کنجکاو هستید، حتما از سایت فروشگاهی 19کالا به عنوان یک مرجع موبایل معتبر کمک بگیرید، اما بد نیست بدانید قیمت جهانی این گوشی از گلکسی ای 71 کمتر و از گلکسی ای 51 بیشتر است.

گوشی موبایل اپل آیفون 12 پرو مکس 256 گیگابایت

رنگ color

, ,

تعداد سیمکارت

حافظه RAM

فرم صفحه

صفحه نمایش لمسی

رزولوشن عکس

5 + 5 + 8 + 48 مگاپیکسل

بازه‌ی اندازه صفحه نمایش

6.0 اینچ و بزرگتر

مشخصات باتری

لیتیوم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

اقلام داخل جعبه

شارژر+کابل شارژر+هندزفری+پین سیمکارت+ دفترچه راهنما

پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

اسلات اختصاصی, میکرو اس دی

0 بررسی
0
0
0
0
0

نقد و بررسی‌ها

پاک‌کردن فیلترها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A42 5G SM-A426B/DS”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما باید وارد حساب خود شده باشید تا قادر به اضافه کردن تصاویر در نظرات باشید.

Samsung Galaxy A34 5G 128/8GB
1.000.000 تومان
TSCO TS 2085 Wireless Speaker
تماس بگیرید
Tsco Box ECO 16GB And 2GB RAM
تماس بگیرید